Tuesday 22 January 2008

我跟你拼了!

4. 45pm 我对它说:你再不print 我跟你拼了!

再 过1 小时 15 分钟, 我必须要把我辛辛苦苦,熬了10 天,呕心沥血,的 38 篇论文交到大学去,如没准时交的话, 我就会被当掉,而且连当两科,如真被当,那我的律师梦可能因此破碎,百多千的学费就会丢入深海里!想到这里, 我的心凉了一半! 可是偏偏就在这个时候, 我可爱的printer 竟然发生故障! 我的天!从我家到大学起码都要30分钟, 如果情况再持续下去, 恐怕真得就会迟到!最近一直吃香蕉, 我真的不想再吃焦了!所以我在以疲累的身躯, 焦虑的精神,对我可爱的printer说:你再不print 我跟你拼了!

就在此时, 可爱的printer终于听到我爱的呼唤,动起来了!我想,我命不该绝。。。

但是,焦虑结束了吗!没有!因为我还得赶去学校交才行啊!!路途中,我心想,如果我走路时被车撞到,搭巴士遇到塞车,搭地铁被恐怖分子炸伤的话, 我还是会迟到!想着想着!差一点点我就。。。。我就。。。
错过该下的地铁站!我真是为自己捏了一把冷汗!不过那时却有想过,如果真的被炸伤, 我还是会捂住我身上的伤口`,爬去大学,因为我不能重考,我不能够再过如此非人的生活,再写38篇的论文了!想着想着,耶, 就到学校了!

走进办公室,耶,为何如此少人?看看手表,我的妈呀!才5.30pm! 好彩的叻!
就当我把我那呕心沥血,感人肺腑的论文交出去后, 耶,你说奇怪不奇怪,突然之间,三五成群的人就涌进来。 哟, 原来有好很多人都还没交呢!

就在我取笑别人的同时,我突然听见一阵巨响!啊!才知道,我今天还没有吃到东西呢!哈哈!

讲了那么长, 总结是:我交了我的论文, 我没有被炸伤!

竣鍏说:

当你遇到上述情况时, 需紧记:

容忍中保持警觉,

忙乱中保持冷静。

9 comments:

kexiou said...

Weiiiii!!! You have a blog now!!! That's goooood!! We can keep in touch now!! Due to the time difference, damn, we always miss each other out on msn! I will keep visiting this blog! U better update it as often as u cud!! :D :D :D

P/S: As usual, u r funny! Missing u...

keanchang said...

嘿嘿~~
我来了~~
最后那两句话很熟哦
好像百兰士鸡精的slogan哦
哈哈哈哈
就这样咯
爱睡了,晚安

Anonymous said...

my little brother...after reading your blog....my heart suddenly feel so bad..as never realised that you are so struggle ...well i am proud of you....You are strong, determined, and independent. I hope wat you pursueing..comes to you at the end - a lifetime success!!

Anonymous said...

Hey boy, nice song!!!
like it so much....
keep it up, looking forward for an interesting blog!!!

jiayou neh!!

winterfroze said...

yoyo i baru finish exam 2day nia
this time damn not stress looo
cause nv prepare well = no expectation = no stress haha
i am going bek 2 pg soon looo
don worry i will visit ur mum one during cny haha
any way u take good care of ur health ohhhh.....gambateh ohhhh

Anonymous said...

Aboy! Love reading ur blog. It's almost like hearing u talk again. U take care yah? All the best in ur career amd will see u again someday, God willing!


Your noisy neighbour,

Bri.

Anonymous said...

无聊之下打算来看看你的blog解闷...
怎知............
更无聊!!!=p

wind said...

i enjoyed reading ur blog honestly....haha!!! u r so good in expressing everything.u make me so get into the scene...haha!! becoz of u, i sign up an account here...i think gonna post blog like u lo...hhohhoho....jia you!! jia you!!

sensous yeller said...

SLC...

You know i have the same thoughts everytime I head to the examination hall.. I will think what if I involved in a car accident.. What if i dun do well.. what if....

Then.. I realised.. No matter how much we are afraid of facing the reality... we should always.. Utter all guts.. and face the reality.. bear the consequences and Not sort the shortest route of taking away ur life..

Love, SLM.. =)